Om oss

Uppe på det natursköna området Valhall park, precis intill ett stort härligt grönområde och ett stenkast från skogen ligger Frejagårdens förskola. Vi har en stillsam miljö som inbjuder till ett lugn men också utmaningar och lek.

Förskolan startades Januari 2011 och lokalerna renoverades och anpassades till förskoleverksamhet. Vi är den lilla förskolan med 34 barn fördelade på tre grupper.

I förskolan skall ditt barn ta första steget i ett lärande som fortsätter upp i skolan och pågår hela livet. Därför är det viktigt för oss att skapa en trygg, glädjefylld, inspirerande och utvecklande miljö.

Grunden för arbetet i förskolan är demokrati. Barnen ska respektera alla människors lika värde och vi lägger stor vikt på miljöfrågor.

Vi är stolta över att ha egen kokerska som lagar all mat på plats. Vi vet att barnen får en sund, varierad kost som lagas från grunden. Att se, lukta, höra, känna, smaka och få vara del av mat/matlagning  är ett stort privilegium för barnen på Frejagården. Mycket av våra basprodukter är ekologiska och vi har enbart svenskt kött.

Förskolan drivs som ett personalkooperativ.

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)